2016. február 7., vasárnap

Valentin-napi blablabla

Hey guys! How are ya?
Hűha. Azt hiszem mostanában túl sokat gondolkozok és beszélek angolul, ami azért vicces mert itthon is, és anyuék nem értik szóval 1-0 nekem:D (puszi, Anyu♥:D)
Azt hiszem ez a Valentin-napi áradat első állomása. Merthogy 14-ig minden bejegyzés erről fog szólni. Terveim szerint. Aztán meglátjuk. Ma egy kicsit kötetlenül szeretném veletek megosztani a gondolataimat e nappal kapcsolatban. Kezdjük az elején.
A mi családunk nem tartja ezt a napot, mert mi 14-én a Bálintokat ünnepeljük (tekintve, hogy van kettő is a családomban), szóval amikor kicsi voltam soha nem úgy gondoltam erre a napra, mint a szerelmeseké, hanem mint Bálint névnap... Aztán az első olyan külső impulzus ami ért engem a Valentin-nappal kapcsolatban, az 3.-os koromban történt, amikor volt egy "barátom" D. és egymást ajándékoztuk meg. Még ma is emlékszem az ajándékára. Egy kis plüssmaci volt és egy nyaklánc. Mind a kettő megvan még. A nyaklánc ott van a polcomon:) Azóta minden évben "megemlékezek rá", főleg mert a suliban is szokott lenni Valentin-napi üzenetküldés, amikor mindig legbelül imádkozok, hogy kapjak levelet, na mindegy.



Sokan azért "utasítják" el ezt a napot, merthogy ámerikai szokás. Nos most akkor hívom Wikipedius-besztfrendemet és megnézzük a Valentin-nap eredetét. 
"A keresztény szokás eredete, hogy Szent Bálint, Terni  püspöke a 14. században a jegyesek és fiatal házasok védőszentjévé vált Angliában és Franciaországban. Ennek a szentről elterjedt egyik történet képezte az alapját. Eszerint mielőtt keresztény hite miatt II. Claudius császár idején kivégezték, Bálint a hite erejével a börtönőre vak leányának visszaadta a látását. Mielőtt – a hagyomány szerint – február 14-én kivégezték, búcsúüzenetet küldött a lánynak, amelyet így írt alá: „A Te Bálintod.” Ez a Bálint-napi üzenetküldés eredetének leggyakoribb magyarázata. A legenda szerint a püspök a szerelmeseket a keresztény szokások szerint megeskette egymással, köztük katonákat is, akiknek az akkori császári parancsok értelmében nem lett volna szabad házasságra lépni. A friss házaspárokat megajándékozta kertje virágaival. A hagyomány úgy tartja, hogy ezek a házasságok jó csillag alatt születtek. A vallásos, az egyházi liturgiában gyökerező eredete ennek az ünnepnek Jézusnak, mint égi vőlegénynek a megérkezése az égi esküvőre."
Szóval végülis keresztény ergo nincs köze Ámerikához (jó, részben igen, de na. Értitek, nem?). Tehát nem értem ezt a sok értelmetlen gyűlölködést és egymás lenézését. Amúgy is. Semmi közünk nincs ahhoz, hogy ki milyen ünnepet ünnepel. Szóval let's do this girls and boys!
Aztán ott van az is, hogy az év 365 (most 366) napján szeressük egymást és ne csak ezen az egy napon mutassuk ki érzelmeinket. Nos ezt aláírom, mert valamilyen szinten érthető, de!
Szerintem ez egy iszonyatosan aranyos kezdeményezés és miért ne lephetnénk meg egymást 1 nap!? Szóval a lényeg, hogy nem hülyeség (szerintem), és igazából meg mindenki azt csinál amit akar, csak ne csesztessük emiatt egymást! K.
És hogy miért csinálok én a Valentin-nappal kapcsolatban bejegyzéseket?
Mert mint már említettem, ez egy tök jó dolog, nekem tetszik és már összegyűjtöttem egy csomó ötletet ezzel kapcsolatban, úgyhogy #shutupandreadmeok? #jóeztnevegyétekkomolyan:D
Ha pedig nincs barátotok akkor sincs semmi baj (#noproblem) majd 14-én bepasiztok:D Egyébként ajándékozzátok meg egymást a barátnőitekkel, mivel ez nem csak a szerelmesek napja, hanem a szeretet napja is, szóval rendezzetek Szingli-partyt #singleparty (de jól hangzik:D). De majd nemsokára írok ilyen témájú posztot is, szóval ne aggódjatok (mint már írtam: #noproblem):D.
Tehát most ilyen Valentin-napi cuccocskákat olvashattok tőlem 7 napig (nem minden nap).




A.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése